پرشیا فایل | کاهش مشکل ضعف و کند نویسی در درس املا در دانش آموز پایه چهارم | پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

کاهش مشکل ضعف و کند نویسی در درس املا در دانش آموز پایه چهارم

  • دسته:
  • قیمت: ۰ تومان
  • تاریخ ارسال : 26 بهمن 1397
  • بازدید : 428 بار
  • تعداد دانلود : 25
  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل : 2mb
  • تعداد برگه: 30

چگونه توانستم مشکل ضعف و کند نویسی را در درس املا در علی دانش آموز پایه چهارم کاهش دهم؟

کاهش مشکل ضعف و کند نویسی در درس املا در دانش آموز پایه چهارم

مقدمه اقدام پژوهی کاهش مشکل ضعف و کند نویسی در درس املا در دانش آموز پایه چهارم:

در نوشتار دانش آموزان مقطع ابتدایی، مشکلات فراوانی مانند کند نویسی، کج نویسی، پُر فشار نویسی ، راست نویسی بیش از حد و موارد بسیار دیگری وجود داشته که در مجموع به این مشکلات، بد نویسی می گویند. یکی از اصلی ترین مشکلات بد نویسی، کند نویسی است. کند نویسی سبب بروز مشکلات فراوانی مخصوصاً در درس املا می شود. این مشکل در بزرگ ترها هم مشاهده شده است علّت های مختلفی برای کند نویسی وجود دارد؛ از جمله :
•عدم هماهنگی چشم و دست
•فشار زیاد قلم روی کاغذ
•عدم صحیح در دست گرفتن قلم
•ضعیف بودن عضلات انگشتان و دست
•ملال آور بودن نوشتن به دلیل ضعف یا عدم داشتن انگیزه و....
کند نویسی هم چنین موجب ضعف دانش آموز در درس املا می شود. این مشکل او را در انجام تکالیف نیز ناتوان کرده و از جهتی اگر در سنین پایین درمان نشود، در سنین بزرگ سالی باعث به وجود آمدن مشکلات ثانویه می گردد.
در بسیاری از موارد مشاهده شده است که والدین با پرخاش و اعتراض به دانش آموز و آموزگار او، موجب تشدید این مشکل شده اند.

شکل نوشتاری زبان عالی ترین و پیچیده ترین شکل ارتباط است و در سلسله مراتب مهارت های زبانی(شنیدن، گفتن، خواندن، نوشتن) نوشتن آخرین مرحله است که آموخته می شود وآموخته های بنیادی و تجارب مفید مهارت های زبانی در گوش دادن و سخن گفتن و خواندن در واقع پیش نیازی برای نوشتن محسوب می شوند. در دنیای امروز نوشتن از مهم ترین وسایل تفهیم و تفاهم ارتباط به شمار می رود و در نشر عقاید و افکار و نزدیک کردن جوامع بشری و اشاعه ی فرهنگ و تمدن نقش حیاتی دارد و هم چنین یکی از اهداف اصلی در دوره ی ابتدایی محسوب می شود و نزدیک به ۲۰% از کل ساعت تحصیل در دوره ی ابتدایی است ولی متأسفانه در شیوه ی آموزش و هم چنین در عملکرد دانش آموزان در نوشتن مشکلات خاصی مشاهده می گردد که تاکنون هیچ برنامه ی منسجمی در نظام آموزشی برای رفع  مشکلات نگارش دانش آموزان ارائه نشده است.

شیوه ی برخورد با مشکلات نگارشی دانش آموزان به صورت غیر علمی و سلیقه ای است و تحقیقات بسیار کمی نیز در این حیطه صورت گرفته است در این تحقیق در جهت هدف های زیر برای رفع مشکل املای دانش آموز به نام علی انجام گرفته است:
تقویت حافظه دیداری دانش آموز –
تقویت توالی دیداری دانش آموز –
تقویت حافظه شنیداری دانش آموز –
امید که با انجام این راه کارها خود و همکاران بتوانیم در جهت موفقیت دانش آموزان گام برداریم.

رایگان – خرید
مطالب پیشنهادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *