پرشیا فایل | چگونه می توان سواد خواندن را درکودکان دبستانی تقویت یا بهبود بخشید ؟ | پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

چگونه می توان سواد خواندن را درکودکان دبستانی تقویت یا بهبود بخشید ؟

  • دسته:
  • قیمت: ۰ تومان
  • تاریخ ارسال : 10 آذر 1397
  • بازدید : 21 بار
  • تعداد دانلود : 0
  • فرمت فایل : doc
  • حجم فایل : 82kb
  • تعداد برگه: 56

دانلود رایگان اقدام پژوهی
با عنوان:

چگونه می توان سواد خواندن را درکودکان دبستانی تقویت یا بهبود بخشید ؟

چگونه می توان سواد خواندن را درکودکان دبستانی تقویت یا بهبود بخشید ؟

امروزه همه می دانند که کودکان قبل از دبستان علاقه ی زیادی برای خواندن ازخودنشان می دهند وازورق زدن ومشاهده کردن کتا ب ها ومجله ها وبه ویژه ازتصاویرآنها لذ ت
می برند وازاین که بزرگترها برایشان کتاب بخوانند خوشحال می شوند ودرباره ی واژه ها ونوشته ها سوال هایی مطرح می کنند . این موارد وشبیه آن ها می تواند نشانه هایی ازآمادگی های کودک برای خواندن باشد که با تشویق وترغیب کودکان وپاسخگویی به سوالات آنان می توان آموزش خواندن راآغازکرد.

بدیهی است آموزش نباید با اجباروفشارتوأم گردد ، چنان چه کودک آمادگی های لازم را ازخود نشان نداد باید آموزش را به تعویق انداخت ، درغیراین صورت به شکست ونا کامی کودک منجر خواهد شد ومیل به خواندن را دراوکم خواهد کرد یا از بین خواهد برد ؛ چنین کودکی احساس سرخوردگی می کند درزمان مناسب هم پیشرفت لازم را نخواهد داشت .

چکیده پژوهش چگونه می توان سواد خواندن را درکودکان دبستانی تقویت یا بهبود بخشید ؟ :

خواندن ومطالعه درتعلیم وتربیت مقوله ی سا ده ای نیست . به هرکس که بتواند حروف را با هم درست ترکیب کند وکلمه بخواند نمی توان گفت خواندن می داند . بارها برای خود شما پیش آمده است که کودک قصه ای ازکتاب درسی راروان وخوب وبا صدای بلند خوانده است ولی وقتی ازاو سوال کرده اند .(ازآن چه خواندی ، چه فهمیدی؟) قادر به جواب دادن نبوده است . این به معنای عدم درک خواندن ومطالعه ی صحیح است .

اگرخواهان تربیت دانش آموزانی خلاق ، متفکر، مستقل وکنجکاوهستیم واگردرپی کشف علل کاهش افت تحصیلی وارتقای انگیزه ی پیشرفت تحصیلی دردانش آموزان ، باید جهت گیری برنامه ریزی درسی را ازنظرمحتوای درسی وشیوه های تدریس به سمت آموزش خلاق سوق دهیم وبا استفاده ازروش های فعال نحوی تد ریس راازشیوه ی معلم محوری  به سمت دانش آموزمحوری هدایت نمائیم . تا بدین وسیله اعتماد به نفس وایجاد خود باوری در
دانش آموزان بالا رود وافزون برآن ، شیوه ی ارزشیابی ازیادگیری وپیشرفت تحصیلی
دانش آموزان راازپاسخ مداری به سوال مداری وازحافظه پروری به اندیشه سازی تغییر دهیم . برای این  منظورمعلم باید وظایفی به شرح ذیل انجام دهد :

الف – تبدیل محیط آموزشی به محیطی صمیمانه تا کودک احساس امنیت نماید .

ب – ایجاد شرایط لازم برای به کار گیری توانایی های جسمی و روانی کودک .

ت – فراهم کردن شرایطی مناسب برای سخن گفتن وگوش دادن .

پ – استفاده از محسوسات وملموسات با توجه به وضعیت هوشی وذهنی کودک .

ج –  تحریک حس کنجکاوی کودک برای خواندن کتاب های درسی وغیر درسی .

رایگان – خرید
مطالب پیشنهادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *