پرشیا فایل | بررسی نقش سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی و فروش در افزایش میزان فروش شرکتها | پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

بررسی نقش سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی و فروش در افزایش میزان فروش شرکتها

  • تعداد دانلود : 0
  • فرمت فایل : doc
  • حجم فایل : 1mb
  • تعداد برگه: 108

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی بین‌الملل

 با عنوان:

بررسی نقش سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی و فروش در افزایش میزان فروش شرکتها

(مطالعه مورد: پنج شرکت روغن نباتی)

بررسی نقش سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی و فروش در افزایش میزان فروش شرکتها

مقدمه بررسی نقش سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی و فروش در افزایش میزان فروش شرکتها:

جوامع امروز را جوامع دانش نامیده اند، اطلاعات در چنین جوامعی بسیار با اهمیت و با ارزش است. اگرچه از ورود کامپیوتر به سازمانها بیشتر از نیم قرن نمی گذرد و در دهه ۱۹۵ کاربردی برای در سازمان متصور نبود. ولی با توسعه سیستم های رایانه­ای  و به تبع این تکنولوژی اطلاعات (IT) و کاربردهای آن در سازمانها، این ابزار یکی از الزامات جامعه نوین سازمانی شده است

از آنجایکه مهمترین و بیشتری وظیفه یک مدیر گرفتن تصمیمات مختلف در شرایط متفاوت است. در عصری که شرایط ناپایدار رقابتی محیطی بسیار متغیر را در مقابل سازمان ها قرار داده، تنها عاملی که می تواند سازمان و مدیران را در مواجهه با این شرایط موفق کند داشتن اطلاعات موثر و کارآمد است. اطلاعاتی که لازمه تصمیم گیری در شرایط اقتضایی و استراتژیک می باشد. سیستم های اطلاعاتی می توانند چنین اطلاعاتی را در اختیار مدیران و کاربران قرار دهند.

سیستم های اطلاعاتی نقش مهمی در زندگی سازمانی نوین داشته و دنیای کسب و کار، تجارت و مدیریت را دچار دگرگونی شگرفی نموده است. در بکارگیری سیستم های اطلاعاتی مدیران بیش از پیش باید از اثرات ناشی از سیستمها به سازمان و افراد آگاهی داشته و تدابیر لازم را جهت همزیستی با آنها بوجود آورند.

ظهور سیستمهای اطلاعاتی مدیریت و به تبع آن MKIS (سیستم های اطلاعات بازاریابی  و فروش) سازمانها را قادر ساخته تا تصمیمات تجاری هوشمندانه تری با این ابزارها اتخاذ کنند. در این تحقیق برآنیم تا پس از معرفی سیستمهای اطلاعاتی، نقش آنها را در این تصمیم گیریها و میزان فروش بررسی نماییم.

بیان مسئله بررسی نقش سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی و فروش در افزایش میزان فروش شرکتها :

تجزیه و تحلیل فروش با استفاده از کامپیوتر از سال ۱۹۸۰ در شرکتها شروع شد. مدیران بازاریابی موقعیت محصولات و استراتژی های فروش خود را از طریق ذخیره در پایگاههای داده های کامپیوتری توسعه دادند و برنامه ریزان داده های صنعتی را جهت تعیین فرصت های بهینه سرمایه ای و توسعه بکار گرفته اند. ظهور سیستم های اطلاعاتی بازاریابی و فروش به مدیران این امکان را داده است تا جهت افزایش هر چه بیشتر بهره وری، در هر یک از قلمروهای فروش، فروشنده ها، توزیع کننده ها، بازاریابان و … از آنه استفاده کنند.

در حقیقت سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی و فروش سیستمهایی هستند که فعالیتهای مدیریتی توسعه، خدمات رسانی، توزیع مناسب، قیمت گذاری، پیشبرد فروش، اثربخشی و پیش بینی فروش را تحت حمایت قرار می دهند.

شرکت های مذکور نیز اقدام به سرمایه گذاری بر روی سیستمهای اطلاعات بازاریابی نموده اند. مسئله ای که  در این تحقیق ما با آن مواجه هستیم این است که با توجه به بکارگیری سیستم بازاریابی و فروش و سرمایه گذاری این شرکتها به روی آن، شرکتها تا چه میزان توانسته اند به اهداف مورد نظر خود که ارتقاء فروش است برسند؟

در عصر متغیر و دوران استفاده از استراتژی های پیشرفته، مدیران سازمانهای خودشان را درون و در مقابل محیطهای متغیر و پرچالشی دیدند که دیگر سازمان نمیتواند نقش محیط را بر سازمان و بالعکس نادیده بگیرد. محیطهایی همچون محیط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، شرایط بازار، رقبا و … در این پیچیدگی روز افزون محیط بیرونی و همچنین پیچیدگی محیط داخل سازمان تقاضا برای اطلاعات افزایش یافت. امروزه اهمیت اطلاعات هم به عنوان یک منبع مهم تاکتیکی و استراتژیک در سازمان مطرح است و هم به عنوان یک منبع عمده برای آگاهی از فرصتها و تهدیدات در آینده بحساب می آید، هم در اتخاذ تصمیمات کوتاه مدت و تاکتیکی(عملیات روزمره سازمان) یک منبع ارزشمند محسوب می شود و هم دارای مزایای استراتژیک در برنامه های بلند مدت سازمان است. در مورد ارزش افزوده بودن اطلاعات هم می توان گفت که منظور از ارزش افزوده، ارزشی است که مصرف کننده با مصرف کالا و خدمات حاصل، دریافت می کند. لذا داشتن اطلاعات در زمینه نیازها و نظرات مصرف کنندگان و تطبیق محصولات خود با نیازهای آنان امری اجتناب ناپذیر است.

هر سازمانی که داده های صحیح، دقیق، بهنگام و جامع در اختیار داشته باشد و بتواند در کمترین زمان به داده های مورد نیازش دستیابی داشته باشد، موفق است. هر چه فضای اطلاعاتی یک سازمان، دقیق تر، شفافتر، منسجم تر و سیستماتیک باشد. سازمان بهتر می تواند به اهدافش نایل آید. وجود فضای اطلاعاتی متناقض،از مهمترین عوامل عدم پیشرفت در مدیریت سازمان هاست.

فهرست مطالب بررسی نقش سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی و فروش در افزایش میزان فروش شرکتها :

فصل اول: چهارچوب تحقیق

۱-۱مقدمه ————————————————————– ۲

۱-۲-بیان مسئله ———————————————————- ۳

۱-۳-اهداف ————————————————————- ۴

۱-۴-فرضیه‌ها ———————————————————- ۵

۱-۵-واژگان تحقیق   —————————————————— ۶

۱-۶-قلمرو تحقیق——————————————————— ۷

۱-۷-محدودیت های پژوهش————————————————- ۸

۱-۸-ساختار تحقیق——————————————————– ۸

۱-۹-مدل عملیاتی تحقیق—————————————————- ۹

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق

۱-۲-مقدمه ———————————————————— ۱۱

۲-۲-پیشینه نظری——————————————————– ۱۲

۲-۲-۱بازاریابی چیست؟————————————————– ۱۲

۲-۲-۲-مدیریت بازاریابی:————————————————– ۱۳

۲-۲-۳-سیستم های اطلاعات بازاریابی از دیدگاه فیلیپ کاتلر————————– ۱۴

۲-۲-۴-سیستم اطلاعات بازاریابی——————————————— ۲۰

۲-۲-۵-سیستم مدیریت فروش———————————————– ۲۲

۲-۲-۶-سیستم اتوماسیون نیروی فروش—————————————- ۲۲

۲-۲-۷-سیستم مدیریت محصول——————————————— ۲۲

۲-۲-۸-سیستم پیش بینی فروش———————————————- ۲۳

۲-۲-۹-سیستم تحقیقات بازار———————————————— ۲۳

۲-۹-۱۰-سیستم مدیریت بازاریابی——————————————– ۲۴

۲-۲-۱۱-تجارت الکترونیک————————————————- ۲۵

۲-۲-۱۲-حمایت MKIS از سطوح مدیریت————————————- ۲۶

۲-۲-۱۳-حمایت MKIS از وظایف مدیریتی———————————— ۲۶

۲-۲-۱۴-حمایت MKIS از تصمیمات مربوط به بازازیابی تلفیقی———————- ۲۷

۲-۲-۱۵-حمایت MKIS از مدل سازی ریاضی———————————– ۲۷

۲-۲-۱۶-سیستم های اطلاعاتی در بازاریابی و رابطه آنها با MKIS——————— 29

۲-۲-۱۶-۱ Tps در بازاریابی———————————————— ۲۹

۲-۲-۱۶-۲- MRS & DSS در بازاریابی————————————– ۲۹

۲-۲-۱۶-۳- ES در بازاریابی———————————————— ۳۱

۲-۲-۱۷-پیش نیازهای اطلاعاتی برای اجرای موثر یک MKIS———————— 32

۲-۲-۱۸-مدلهای مورد استفاده در یک MKIS موفق——————————- ۳۴

۲-۲-۱۹-طراحی و اجرای یک MKIS موفق و اثر بخش—————————- ۳۶

۲-۲-۲۰-ماموریت/ استراتیژی و تجزیه و تحلیل نیازهای MKIS———————- 37

۲-۲-۲۱-اهداف سیستم های اطلاعاتی بازاریابی———————————– ۳۷

۲-۲-۲۲-تدارکات سازمانی————————————————- ۴۰

۲-۲-۲۳-طراحی داده ها و ستاده های سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی——————— ۴۰

۲-۲-۲۴-طراحی فایل—————————————————– ۴۲

۲-۲-۲۵-اجرا و آزمایش————————————————— ۴۳

۲-۲-۲۶-چهار چوبی برای سیستم های اطلاعاتی منسجم بازاریابی و مدیریتی————– ۴۳

۲-۲-۲۷-جمع آوری اطلاعات———————————————– ۴۴

۲-۲-۲۸-فرآیند تبدیل داده تا اطلاعات و دانش———————————– ۴۴

۲-۲-۲۹-آنالیز و تصمیم گیری———————————————– ۴۵

۲-۲-۳۰-سیستم اطلاعات بازاریابی مدیریتی————————————– ۴۸

۲-۲-۳۱-سیستم اطلاعات بازاریابی عملیاتی————————————– ۴۸

۲-۲-۳۲-ساختار یک MKIS———————————————– 50

۲-۲-۳۳-پیشینه عملی پژوهش———————————————– ۵۴

۲-۲-۳۳-۱-پیشینه پژوهشی خارجی——————————————- ۵۴

۲-۲-۳۳-۲-پیشینه پژوهشی داخلی——————————————– ۵۵

فصل سوم روش شناسی تحقیق

۳-۱-مقدمه ———————————————————— ۵۹

۳-۲-روش تحقیق ——————————————————- ۵۹

۳-۳-جامعه آماری ——————————————————- ۵۹

۳-۴-شیوه تعیین حجم نمونه———————————————— ۵۹

۳-۶-روش نمونه گیری ————————————————— ۶۰

۳-۷-نحوه سنجش متغیرها و سازه ها—————————————— ۶۰

۳-۷-۱-نحوه سنجش سیستم های اطلاعاتی بازاریابی و فروش————————- ۶۰

۳-۷-۲-نحوه سنجش   بکارگیری تکنولوژی اطلاعات بازاریابی و فروش—————– ۶۱

۳-۷-۳-نحوه سنجش  ارزش سیستم های اطلاعاتی بازاریابی  و فروش——————- ۶۱

۳-۷-۴-نحوه سنجش بهبود کیفیت کالا—————————————– ۶۲

۳-۷-۶-نحوه سنجش بکارگیری راهکارهای ترفیعی مناسب————————— ۶۲

۳-۷-۷-نحوه سنجش قیمت گذاری مناسب————————————- ۶۳

۳-۸-روش گردآوری اطلاعات———————————————– ۶۳

۳-۹-روایی و پایایی ابزار اندازه گیری—————————————— ۶۴

۳-۱۰-روش تجزیه و تحلیل داده ها——————————————- ۶۴

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها 

۴-۱-مقدمه ———————————————————–   ۶۶

۴-۲-یافته های توصیفی —————————————————  ۶۶

۴-۲-۱-سیستم های اطلاعاتی  بازاریابی فروش———————————– ۶۶

۴-۲-۲-بکارگیری تکنولوژی های اطلاعاتی بازاریابی و فروش————————- ۶۷

۴-۲-۳-ارزش سیستم های اطلاعاتی بازاریابی  و فروش—————————– ۶۸

۴-۲-۴-بهبود کیفیت کالا————————————————— ۶۹

۴-۲-۵-بکارگیری سیستم توزیع مناسب—————————————– ۷۱

۴-۲-۶-بکارگیری راهکارهای ترفیعی مناسب————————————- ۷۲

۴-۲-۷-قیمت گذاری مناسب———————————————— ۷۳

۴-۲-۸-آزمون کولموگروف اسمیرنف برای مشخص نموده نرمال بودن متغیرها————- ۷۴

فرضیه های پژوهش —————————————————— ۷۵

فصل پنجم- بحث و نتیجه گیری

۵-۱-مقدمه————————————————————  ۸۳

۵-۲-یافته ها و بحث و تفسیر———————————————— ۸۳

۵-۳-نتایج کلی پژوهش—————————————————- ۹۱

۵-۴پیشنهادهای کاربردی ————————————————– ۹۱

۵-۵-پیشنهادهایی برای محققان آتی ——————————————- ۹۲

فهرست منابع وماخذ داخلی————————————————- ۹۶

فهرست منابع و ماخذ خارجی———————————————— ۹۸

۱۰,۰۰۰ تومان – خرید
مطالب پیشنهادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *