پرشیا فایل | پایان نامه مدل سازی معادلات ساختاری عوامل موثر بر پرسه زنی اینترنتی - پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

پایان نامه مدل سازی معادلات ساختاری عوامل موثر بر پرسه زنی اینترنتی

  • تعداد دانلود : 1
  • فرمت فایل : doc
  • حجم فایل : 7mb

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

گرایش منابع انسانی

با موضوع:

مدل سازی معادلات ساختاری عوامل موثر بر  پرسه زنی اینترنتی
(مطالعه موردی:  وزارت صنعت و معدن و تجارت)

پایان نامه مدل سازی معادلات ساختاری عوامل موثر بر پرسه زنی اینترنتی

چکیده پژوهش به شرح ذیل میباشد:

امروزه در اکثر سازمان‌ها خصوصا سازمان‌هایی که مشتری محور نیستند و علی‌الخصوص ارگانهای دولتی که کارکنان اوقات بیکاری بیشتری در اختیار دارند پدیده‌ای به نام سایبرلوفیگ موج می‌زند.کارکنانی که به ظاهر پشت میز کار خود نشسته‌اند و مشغول کار با رایانه‌ها هستند در واقع در دنیای اینترنت مشغول گشت و گذار بوده و گاه حتی خرید می‌کنند، بصورت آنلاین بازیمی‌کنند، فیلم، عکس و یا  موسیقی دانلود می‌کنند و یا ممکن است در حال گفتگو از طریق ایمیل با دوستان خود باشند.عده‌ای با این پدیده برخورد می‌کنند و سعی در حذف کامل آن دارند در حالی که عده ای نیز به فوایدی چند از این پدیده معتقدند و اعتقاد دارند که به جای حذف کامل سایبرلوفینگ از ادارت می‌توان آن را در جهت صحیح هدایت کرد بنحوی که حتی باعث بروز پیامد‌های مثبتی نیز شود.

در راستای وجود عوامل منفی در پدیده سایبرلوفینگ در این تحقیق تلاش شد تا چندی از پیامد‌های این پدیده در وزارت صنعت و معدن و تجارت شناسایی و ارائه گردد. در این پژوهش کارکنان وزارت صنعت و معدن و تجارت بعنوان نمونه انتخاب شده و بوسیله پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز تحقیق که توسط مدیران و کارشناسان تکمیل شد، بدست آمد.به منظور بررسی روابط میان متغیرها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و همچنین آزمون معادلات ساختاری برای میزان همبستگی بین متغییر های مدل استفاده شده است.از نرم افزار  Lisrel برای محاسبات مربوط به متغیر ها و برازندگی مدل استفاده شده استت جزیه و تحلیل داده‌های آماری وجود رابطه مثبت میان عوامل پرسه زنی اینترنتی را با گرایشات رفتاری نشان داد.

کلید واژه ها: سایبرلوفینگ، گرایشات رفتاری ، پرسه زنی اینترنتی، مدل سازی.

بخشی از مقدمه:

امروزه با توجه به ورود و گسترش فناوری در ادارت و سازمان‌ها، روش های قدیمی که در سازمان‌ها جریان داشته جای خود را به روش های نوینی می‌دهند که از هر سو برای پیشبرد کارایی و بهره‌وری سازمان مفید بوده و با سرعت بخشیدن به روند های روزمره و تکراری سازمان از هر نظر به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر برای سازمان‌ها خودنمایی می‌کنند. دفاتر حسابداری قدیمی امروزه جای خود را به بانک های اطلاعاتی داده اند، ایمیل جایگزین مناسب و سریعتری نسبت به مکاتبات اداری در گذشته شده است، حضور در وب برای افزایش اطلاعات عمومی و تخصصی برای همه به خوبی مشخص است، اما به رغم همه فواید ذکر شده برای این ابزار بسیاری از شرکت‌ها برای استفاده از این فناوری و آزاد گذاشتن کارمندان خود در رابطه با فعالیت‌های تحت وب، با دیده تردید می نگرند.

با این حال عمده مدیران به استفاده از فناوری‌های نوین روی می‌آورند و کامپیوترهای اداری خود و کارمندانشان را به این شبکه متصل می‌کنند. چرا که مطمئنا عدم استفاده از این فناوری  تنها به دلیل ترس از سوءاستفاده کارکنان از آن می‌تواند عواقب منفی زیادی برای سازمان داشته باشد و اجتناب ناپذیری استفاده از اینترنت در شرایط حاضر برای سازمان‌ها را به خوبی مشخص می‌کند…

بخشی از بیان مسئله:

مفاهیم و عبارات مختلفی برای توضیح این پدیده یعنی سایبرلوفینگ مورد استفاده قرار گرفته اند؛ مانند استفاده از کامپیوتر برای مقاصد غیرکاری ، پرسه زنی اینترنتی ، سستی سایبری، گریز از کار سایبری  ، طفره روی برخط، انحراف اینترنتی، استفاده مساله زا از اینترنت ، استفاده شخصی از وب در محیط کار  ، وابستگی به به اینترنت، سوء استفاده از اینترنت، اعتیاد به اینترنت، و اختلال اعتیاد به اینترنت  . به علت آن که این عبارات متفاوت در تحقیقات مختلف بدون تمایز مشخص به کار رفته اند، مشخص نیست که آیا محققان در حال توضیحیک پدیده واحد، یا چند پدیده مرتبط یا پدیده های متفاوت هستند.

برخی محققان طفره روی اینترنتی را هرگونه استفاده غیر ضروری، بی هدف و هدایت نشده از دسترسی به اینترنت در محل کار و مشغول شدن به فعالیت های غیر مرتبط با کار، آن هم به طور مکرر تعریف می کنند؛ که تا حدی ناشی از عدم خود کنترلی در محل کار است. در تعریف اندکی متفاوت از تعریف بالا، طفره روی اینترنتی را هرگونه اقدام غیر ضروری به استفاده از اینترنت شرکت در طول ساعات( کاری برای گشتن در سایت های غیر مرتبط با کار برای اهداف شخصی و ارسال و دریافت ایمیل های شخصی تعریف می کند…

فهرست مطالب گرداوری شده:

-۱-    مقدمه. ۳

۱-۲- بیان مساله تحقیق.. ۴

۱-۳- سابقه موضوع. ۶

۱-۴- ضرورت تحقیق.. ۱۱

۱-۵- هدف های تحقیق.. ۱۲

۱-۶- فرضیه ها یا سوال های تحقیق.. ۱۲

۱-۷- روش تحقیق.. ۱۳

۱-۸- روش و ابزار جمع آوری اطلاعات.. ۱۳

۲-۲-۱-  تعریف متفرقه وبگردی.. ۱۸

۲-۲-۳- طبقه بندی های وبگردی.. ۲۰

۲-۲-۴- عوامل ایجاد کننده  سایبرلوفینگ… ۲۰

۲-۲-۵- وب‌گردی و عملکرد سازمانی.. ۲۳

۲-۳- سایت‌هایی که پرسه‌زنان اینترنتی را جذب می‌کند. ۲۵

۲-۴-  خسارت‌های پرسه‌زنی اینترنتی به سازمان‌ها ۲۵

۲-۴-۱- خسارت پرسه‌زنی اینترنتی به بهره‌وری.. ۲۶

۲-۵- علل  شخصی گرایش کارکنان به پرسه‌زنی اینترنتی.. ۲۶

۲-۶- راه‌های جلوگیری از بروز پدیده پرسه‌زنی اینترنتی.. ۲۷

۲-۷- اینترنت… ۲۸

۲-۱-۹- استفاده از اینترنت در محل کار ۲۹

۲-۶-۱-  اعتیاد به اینترنت… ۳۰

۲-۷- فعالیت‌های سایبرلوفینگ… ۳۱

۲-۸- نگرش های منفی نسبت به سایبرلوفینگ… ۳۴

۲-۹- تاثیرات سایبرلوفینگ بر احساسات کارکنان.. ۳۵

۲-۱۰- نگرش مثبت به سایبرلوفینگ… ۳۶

۲-۱۱- تأثیر سایبرلوفینگ بر خلاقیت و دانش کارمندان سازمان.. ۳۸

۲-۱۲-  تأثیر مثبت سایبرلوفینگ بر استرس در محیط کار ۳۹

۲-۱۲-۱- روش های مقابله با استرس… ۴۱

۲-۱۳-  ارتباط گرایش به سایبرلوفینگ و عدالت در سازمان.. ۴۲

۲-۱۴- ارتباط گرایش به سایبرلوفینگ و وظایف سازمانی.. ۴۴

۲-۱۵- راهکارهای کاهش سایبرلوفینگ… ۴۶

۲-۱۵-۱-  قوانین قابل قبول استفاده از اینترنت (AUP) 47

۲-۱۵-۲- برنامه و سیاست‌های مربوط به کاهش اثرات منفی سایبرلوفینگ… ۴۹

۲-۱۵-۳-  مراحل تعریف شده برای کاهش سایبرلوفینگ در سازمان.. ۵۱

۲-۱۶- مروری بر تحقیقات پیشین.. ۵۲

۳-۱-  مقدمه. ۵۸

۳-۲- روش پژوهش…. ۵۸

۳-۳ – متغیرهای پژوهش…. ۵۹

۳-۴-  گردآوری داده‌ها و ساختار پرسشنامه. ۶۱

۳-۵ – روایی (اعتبار) ۶۴

۳-۶ – پایایی تحقیق.. ۶۵

۳-۷  روش تجزیه و تحلیل دادهها ۶۷

۳-۸- مدل‌ معادلات ساختاری.. ۶۷

۳-۸-۱ ویژگی های لازم ماتریس همبستگی برای تحلیل عاملی.. ۶۸

۳-۸-۲  تفسیر تحلیل عاملی.. ۶۹

۳-۸-۳  استخراج عامل ها ۷۰

۳-۹  جامعه و نمونه آماری: برآورد حجم نمونه. ۷۰

۳-۱۰ روش نمونه گیری.. ۷۱

۳- ۱۱  معرفی سازمان مورد مطالعه. ۷۱

۴-۱- مقدمه. ۷۵

۴-۲ – تحلیلهای آماری توصیفی.. ۷۵

۴-۲-۱- جنسیت… ۷۵

۴-۲-۲- سن.. ۷۶

۴-۲-۳- وضعیت تاهل.. ۷۷

۴-۲-۴ – میزان سابقه کار ۷۹

۴-۲-۵  نوع استخدام. ۸۱

۴-۲-۷  تحصیلات.. ۸۲

۴-۳ آمار توصیفی متغیرهای مستقل و وابسته. ۸۳

۴-۳-۱  آمار توصیفی متغیرهای تحقیق.. ۸۳

۴-۴  آزمون فرضیه ها با آمار استنباطی.. ۸۴

۴-۴-۱  بررسی نرمال بودن دادها ۸۴

۴-۴-۲-  بررسی وضعیت پرسه زنی اینترنتی.. ۸۵

۴-۵-  تحلیل عاملی اکتشافی (مرتبه اول و مرتبه دوم ) گرایشات رفتاری.. ۸۶

۴-۶-تحلیل عاملی اکتشافی (مرتبه اول و مرتبه دوم) پرسه زنی اینترنتی.. ۸۹

۴-۷- تحلیل عاملی تاییدی مدل های اندازه گیری.. ۹۳

۴-۸- تحلیل عاملی تاییدی مد ل های اندازه گیری پرسه زنی اینترنتی.. ۹۸

۴-۹- آزمون فرضیات تحقیق در یک مدل.. ۱۰۰

۵-۱- مقدمه. ۱۰۸

۵-۲- نتایج فرضیه ها ۱۰۸

۵-۲-۱- فرضیه اول.. ۱۰۸

۵-۲-۲- فرضیه دوم. ۱۱۰

۵-۲-۳- فرضیه سوم. ۱۱۱

۵-۲-۴- فرضیه چهارم. ۱۱۱

۵-۳- نتیجه گیری.. ۱۱۲

۵-۴- پیشنهادات.. ۱۳۰

۵-۵- محدودیت ها ۱۳۰

به همراه اشکال ، جداول و نمودارها

منابع فارسی:
  1. آذر، عادل و مومنی، منصور. (۱۳۸۱). “آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، تحلیل آماری”، تهران: انتشارات سمت.
  2. حسینی ا. (۱۳۷۸). تحلیل قوای بدنی و روانی ناشی از کار. فصلنامه علمی پژوهشی اصول بهداشت روان. ۱۳۷۸ ؛دوره ۱ (شماره ۲): ۲۴-۳۱.
  3. ساروقی، احمد ؛(۱۳۷۵).”بررسی تاثیر تعهد سازمانی بر تمایل به ترک خدمت مدیران و کارکنان راه آهن. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران
  4. مورهد و گریفن ؛(۱۳۷۷). رفتار سازمانی” ترجمه سید مهدی الوانی، غلامرضا معمارزاده، انتشارات مروارید، تهران

۱۰,۰۰۰ تومان – خرید
مطالب پیشنهادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

من ربات نیستم *