پرشیا فایل | پایان نامه فناوری اطلاعات و تأثیر آن در اقتصاد | پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

پایان نامه فناوری اطلاعات و تأثیر آن در اقتصاد

  • تعداد دانلود : 0
  • فرمت فایل : docx
  • حجم فایل : 420kb
  • تعداد برگه: 110

دانلود رایگان پایان نامه کارشناسی فناوری اطلاعات 
با عنوان: 

فناوری اطلاعات و تأثیر آن در اقتصاد

فناوری اطلاعات و تأثیر آن در اقتصاد

چکیده پژوهش فناوری اطلاعات و تأثیر آن در اقتصاد :

گسترش و توسعه اعجاب انگیز فناوریهای ارتباطات و اطلاعات در طول دو دهه گذشته، تحولات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را تحت الشعاع قرار داده است. شدت تأثیرگذاری این پدیده در تحولات اخیر به گونه ای است که از آن به عنوان انقلاب اطلاعاتی و ارتباطاتی نام برده می شود. برآیند انقلاب ارتباطات در عرصه های مختلف به زبان ساده، تسهیل برقراری ارتباطات و تبادل اطلاعات و همچنین انجام سریع، کم هزینه و با کیفیت بسیاری از امور است که در گذشته با هزینه بالا، زمان بسیار و بازدهی کم همراه بوده است. اینترنت شناخته شده ترین و کاربردی ترین ابزار ارتباطی در این فرایند است. درعین حال فناوری ارتباطی به دلیل اهمیت بالا در تعاملات اقتصادی و اجتماعی روندی رو به رشد، پیچیده و متنوع را تجربه می کند. شاید کاربرد اصلی و مهم فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی جدید در عرصه فعالیت های اقتصادی باشد که سرمایه گذاری های عظیمی را در کشورهای مختلف و در میان بازیگران اقتصادی به خود اختصاص داده است. تحقیق زیر این پدیده را با عنوان فناوری اطلاعات و تأثیر آن در اقتصاد مورد تحلیل قرار می دهد.

فهرست پژوهش فناوری اطلاعات و تأثیر آن در اقتصاد :

فهرست مطالب شماره صفحات
تقدیم …………………………………………………………………………………………………………………. I
تقدیر و تشکر ……………………………………………………………………………………………………… II
چکیده ………………………………………………………………………………………………………………… III
فهرست مطالب ……………………………………………………………………………………………………. IV
فصل اول    فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست؟ ……………………………………………….. ۱
      ۱-۱    مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ۲
      ۱-۲    اطلاعات و دانش ………………………………………………………………………………… ۳
      ۱-۳    دانش و توسعه ……………………………………………………………………………………. ۵
      ۱-۴    فناوری اطلاعات و ارتباطات ………………………………………………………………… ۷
      ۱-۵    زیرساخت اطلاعات ……………………………………………………………………………. ۹
      ۱-۶    فناوری اطلاعات …………………………………………………………………………………. ۱۰
      ۱-۷    کاربردهای اطلاعات ……………………………………………………………………………. ۱۱
فصل دوم    تاریخ علم اقتصاد …………………………………………………………………………….. ۱۶
      ۲-۱    مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ۱۷
      ۲-۲    فکر علم اقتصاد ………………………………………………………………………………….. ۲۰
      ۲-۳    انقلاب فرهنگی مدرن ………………………………………………………………………….. ۲۱
      ۲-۴    مراحل تحول تفکر اقتصادی …………………………………………………………………. ۲۴
      ۲-۵    خطاهای عمده اقتصاددانان سیاسی ………………………………………………………… ۲۶
      ۲-۶    اقتصاد در مقام علم ……………………………………………………………………………… ۳۴
      ۲-۷    نادرستی فرض سه عامل تولید ……………………………………………………………… ۳۶
      ۲-۸    مفهوم نظام اقتصادی ……………………………………………………………………………. ۳۹
      ۲-۹    تقسیم­ بندی زمانی علم اقتصاد نوین ……………………………………………………….. ۴۰
      ۲-۱۰    سرمایه ­گذاری خالص و برنامه­ ریزی شده در اقتصاد کروزو …………………….. ۴۲
      ۲-۱۱    نظم اقتصادی – اجتماعی آزاد، با فرض شرایط ایستا ……………………………… ۴۵
      ۲-۱۲    نظم اقتصادی بازار همراه با رشد: سرمایه و بهره، رانت، دستمزدها و سود … ۴۷
      ۲۱۳    دو ویژگی عمده تحلیل عمومی اقتصاد ………………………………………………… ۵۴
      ۲-۱۴    پول و بهره، چرخه تجاری …………………………………………………………………. ۵۵
      ۲-۱۵    جنبشهای مخالف اقتصاد تحلیلی …………………………………………………………. ۵۹
فصل سوم    اقتصاد دیجیتالی ………………………………………………………………………………. ۶۶
      ۳-۱    مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ۶۷
      ۳-۲    مراحل شکل­ گیری اقتصاد دیجیتال ………………………………………………………… ۶۷
          ۳-۲-۱    دوره اول: اقتصاد مبتنی بر مزیت نسبی ………………………………………….. ۶۸
          ۳-۲-۲    دوره دوم: اقتصاد مبتنی بر مزیت رقابتی ………………………………………… ۶۸
          ۳-۲-۳    دوره سوم: اقتصاد دیجیتالی …………………………………………………………. ۶۹
      ۳-۳    نقش بنگاه ­ها در اقتصاد دیجیتالی …………………………………………………………… ۷۲
      ۳-۴    تأثیر فناوری اطلاعات بر اقتصاد ……………………………………………………………. ۷۳
      ۳-۵    تجارت الکترونیک چیست؟ …………………………………………………………………. ۷۶
          ۳-۵-۱    تاریخچه ……………………………………………………………………………………. ۷۸
          ۳-۵-۲    تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ………………………………………….. ۷۹
          ۳-۵-۳    سطوح تجاری الکترونیک ……………………………………………………………. ۸۰
          ۳-۵-۴     تأثیرگزاری تجارت الکترونیک در تمام سطوح مختلف تجارت ……….. ۸۱
          ۳-۵-۵    تجارت الکترونیکی در برابر تجارت سنتی …………………………………….. ۸۲
          ۳-۵-۶    جایگاه تجارت الکترونیک در جهان ……………………………………………… ۸۵
      ۳-۶    استراتژی فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه اقتصادی ………………………… ۸۷
      ۳-۷    بهره­ وری در کشورهای توسعه ­یافته ………………………………………………………… ۸۸
      ۳-۸    فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای درحال توسعه ……………………….. ۸۹
      ۳-۹    استراتژی رشد صادرات ……………………………………………………………………….. ۹۰
      ۳-۱۰    آموزه­ هایی برای توسعه اقتصادی …………………………………………………………. ۹۲
          ۳-۱۰-۱    فناوری اطلاعات و ارتباطات در هند …………………………………………… ۹۴
      ۳-۱۱    نتیجه­ گیری ……………………………………………………………………………………….. ۹۵
منابع …………………………………………………………………………………………………………………… ۹۷
رایگان – خرید
مطالب پیشنهادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *