پرشیا فایل | افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی و انجام فعالیتهای آن - پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی و انجام فعالیتهای آن

  • دسته:
  • قیمت: ۰ تومان
  • تاریخ ارسال : 12 بهمن 1396
  • بازدید : 457 بار
  • تعداد دانلود : 15
  • فرمت فایل : doc

دانلود رایگان اقدام پژوهی
با عنوان:
افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان پایه دوم دبستان به درس ریاضی و انجام فعالیتهای آن

افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی و انجام فعالیتهای آن

خلاصه پژوهش به شرح ذیل میباشد:

تحقیق حاضر در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ در پایه دوم مدرسه…..واقع در ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهر قم و با فراوانی ۲۶ نفر دانش­ آموز انجام شده است. مسأله ی مورد نظر، بی ­علاقه­ گی، بی ­توجهی و غیر­فعال بودن اغلب دانش ­آموزان یادشده درانجام فعالیت­های درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی آنان بوده و هدف از انجام این تحقیق، افزایش میزان علاقه­ مندی دانش ­آموزان پایه دوم دبستان یاد شده به درس ریاضی و انجام فعالیت­های آن در درس مورد نظر بوده است. بر این اساس، پژوهشگر با استفاده از روش­های علمی به منظور کسب داده­های لازم، از منابع گوناگون تحقیق مانند: همکاران و مدیر، سرگروه آموزشی درس ریاضی، دانش­آموزان و والدین آن­ها، کتاب­ها، مجلات، اینترنت، بررسی کارنامه­ ی تحصیلی و ارزیابی نتایج آزمون­های برگزار شده، به تجزیه و تحلیل آن­ها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راه­ حل­های پیشنهادی پرداخت.

سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حل­های پیشنهادی مبادرت ورزید. آن گاه پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش، به اجرای راه ­حل­های انتخابی اقدام نمود که عبارت بودند از: ۱. تنظیم جدولی به منظور ارزش­یابی تشخیصی و تکوینی و تعیین روش تدریس۲. تشکیل انجمن کودکان ریاضی­دان ۳. تنظیم فرم ارزش­یابی فعالیت­های عملکردی دانش­ آموزان تنظیم شبکه ­ی تلوزیونی ویژه­ ی کودکان. لازم به ذکر است، پس از اجرای راه­ حل­های فوق، پژوهشگر موفق گردید تا فراوانی دانش­آموزان علاقه­مند به یادگیری مفاهیم ریاضی را از ۷ نفر در اوایل سال تحصیلی به ۱۴ نفر درژایان سال تحصیلی برساند.در پایان این نتیجه به دست آمد که، استفاده از روش­های متنوع تدریس، متناسب با هدف هر درس، ارائه فعالیت­های عملکردی به دانش­آموزان با توجه به تفاوت­های فردی، نیازها و علایق آنان و تشویق­های مناسب، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، پرورش دقت و توجه فراگیران، در قالب بازی های هدفدار، در افزایش میزان علاقه­مندی آنان به درس ریاضی و انجام فعالیت­های عملکردی آن، بسیار مؤثر بوده است.

رایگان – خرید
مطالب پیشنهادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *