پرشیا فایل | رابطه میان نوآوری و رقابت پذیری | پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

رابطه میان نوآوری و رقابت پذیری

  • دسته:
  • قیمت: ۰ تومان
  • تاریخ ارسال : 1 مرداد 1398
  • بازدید : 38 بار
  • تعداد دانلود : 0
  • فرمت فایل : docx
  • حجم فایل : 423kb
  • تعداد برگه: 15

دانلود رایگان پروپوزال کارشناسی ارشد مدیریت
با عنوان :
رابطه میان نوآوری و رقابت پذیری

پروپوزال رابطه میان نوآوری و رقابت پذیری

بیان مسئله :

مطالعات زیادی نشان می دهد که مدیرانی که میخواهند با چالش های جهانی شدن تجارت روبرو شوند باید محیطی رقابتی فراهم کنند تا بتوانند قابلیت های شرکت خود را نشان بدهند. نوآوری بازار شامل دانش جدید در کانال‌های توزیع، محصول و کاربردها برای انتظارات، ارزش، نیازها و   واسته‌های مشتریان است و هدف اصلی آن بهبود آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع و ترفیع) است. فراسکاتی مانوئل بیان می‌کند که نوآوری بازار به بازاریابی محصولات جدید و کلیه فعالیتهایی که به نحوی مرتبط با توسعه محصول جدید است توجه می‌کند این فعالیت ممکن است شامل قسمت‌های بازار، پذیرش محصول در بازارهای مختلف و تبلیغات باشد ولی شامل ایجاد شبکه های توزیع برای نوآوری بازار نیست. امروزه ثبات در محیط کار، جای خود را به بی ثباتی و عدم اطمینان داده است و صنایع سنتی و قدیمی که جای خود را به انواع جدید و توسعه یافته آن داده است. فرصتی برای استفاده از مهارتهای قدیمی نمی گذارد و در حقیقت آینده را با تهدیدات و فرصتها مواجه ساخته است، زیرا هر اختراع و نوآوری، تغییری را پدید می آورد که می تواند به نوبه خود فرصتی را برای کسانی به وجود آورد که بتوانند از این فرصت استفاده بهینه کنند.

 Marketing innovation: A consequence of competitiveness

موسسات و سازمانهای تولیدی و خدماتی باید این امر مهم را تشخیص داده و به طور مداوم، کالاها و خدمات جدید را ارائه دهند، یا در جهت بهبود آن بکوشند. خلاقیت و نوآوری باتوجه به ماهیتش بر ناشناخته ها دلالت دارد و با خود ریسک را به همراه می آورد که البته ممکن است نتایج رضایت بخشی را باتوجه به مقادیر سرمایه گذاری شده در آن، به وجود نیاورد. باوجود این، قصور سرمایه گذاری در ایجاد آن ممکن است شرایط خاصی را فراهم آورد که به ناکامی سازمان منجر شود. از این رو محققان و نظریه پردازان بسیاری بر اهمیت توجه به این موضوع تاکید کرده اند. به طور نمونه شومپتر (SHUMPTER) به عنوان یکی از اولین پیشگامان، اهمیت این مسئله را برای موفقیت موسسات و به طور کلی تاثیر آن بر روی کل جامعه متذکر گردیده است.

از سوی دیگر  عدم وجود رقابت پذیری باعث می شود که نیازی  عناصر نوآوری احساس نگردد. و ضربه بزرگی به بازار وارد گردد. در نتیجه مسئله اصلی این تحقیق آن است که آیا رقابت پذیری بر روی نوآوری اثر می گذارد یا خیر؟

رایگان – خرید
مطالب پیشنهادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *