پرشیا فایل | درس پژوهی نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص | پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

30 درصد تخفیف در خرید محصولات با کد persiafile30

درس پژوهی نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص

  • دسته:
  • قیمت: ۰ تومان
  • تاریخ ارسال : 12 اردیبهشت 1399
  • بازدید : 49 بار
  • تعداد دانلود : 0
  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل : 2mb
  • تعداد برگه: 113

دانلود رایگان درس پژوهی پایه دوم 
 با عنوان : 
نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص

درس پژوهی نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص

 

چکیده درس پژوهی نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص :

پژوهش حاضر با عنوان نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص در قالب درس پژوهی بین ۱۳۹۴ انجام گرفت. – دانش آموزان پایه ی دوم دبستان دخترانه بی بی معصومه سهیلی در سال تحصیلی ۹۵ این درس پژوهی در قالب یک گروه شش نفره و با مشارکت آموزگاران پایه ی اول و دوم و همچنین معاون اجرایی مدرسه  اجرا شد. بنابر توافق اعضای گروه درس پژوهی حاضر طبق مدل ۶ مرحله ای فرناندز- یوشیدا انجام شد. از آنجایی که طبق نظرسنجی انجام گرفته در سطح مدارس، ۹۶ درصد آموزگاران معتقد بودند که مبحث ساعت در کلاس دوم می تواند چالش برانگیز باشد و ۹۱.۳ درصد از آن ها براین باور بودند که جلو بردن همزمان ساعت و دقیقه از مباحث دیگر مربوط به تدریس ساعت چالش برانگیزتر است. لذا عنوان چالش گروه درس پژوهی” نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص” انتخاب شد.

روش حل مسئله برای اجرای طرح درس نخست و روش پیش سازمان دهنده برای اجرای طرح درس دوم برگزیده شد و پس از نگارش طرح درس ها و اجرای آنها نتایج مورد ارزیابی قرار گرفت و دریافتیم آنچه که نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص را برای دانش آموزان پایه ی دوم آسان تر می نماید استفاده از راهبردهای ذیل است:
تثبیت پیش نیازها ( آموزش ربع، نیم و به طور کلی آموزش دقیقه)، تعریف داستان، اجرای بازی و نمایش، مرتبط سازی زندگی روزمره دانش آموزان با موضوع ساعت، رعایت هر سه سبک کلامی، تصویری و دست ورزی در حین آموزش و ایجاد فرصت کشف راه حل توسط خود دانش آموزان. همچنین گروه به این نتیجه رسید که چنانچه نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص در قالب مسئله عنوان گردد دانش آموزان با دشواری بیشتری مواجه خواهند شد.

لذا پیشنهاد می شود جهت بهبود امر آموزش نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص پیش نیازهای مورد نظر تفهیم گردد و همچنین فرصتی جهت کشف راه حل توسط خود دانش آموزان فراهم گردد و به پژوهشگران دیگر نیز پیشنهاد می شود در پژوهش های آینده چالش نشان دادن یک ساعت و ربع بعد و یا چند ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص را در قالب مسئله بررسی نمایند. و نیز در یک تحقیقی طولی میزان ماندگاری آموخته های مبحث نشان دادن یک ساعت و ربع بعد از یک زمان مشخص را در دانش آموزانی که با این شیوه آموزش دیده اند را در سال آینده به وسیله ی آزمونی بررسی نمایند.
کلید واژه: یک ساعت و ربع، روش حل مسئله، روش پیش سازمان دهنده

 

رایگان – خرید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *