پرشیا فایل | درس پژوهی مساحت و واحد اندازه گیری آن ریاضی پایه سوم ابتدایی | پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

درس پژوهی مساحت و واحد اندازه گیری آن ریاضی پایه سوم ابتدایی

  • دسته:
  • قیمت: ۰ تومان
  • تاریخ ارسال : 11 خرداد 1398
  • بازدید : 30 بار
  • تعداد دانلود : 0
  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل : 2mb
  • تعداد برگه: 98

دانلود رایگان درس پژوهی مساحت و واحد اندازه گیری آن ( ریاضی پایه سوم )

دانلود رایگان درس پژوهی مساحت و واحد اندازه گیری آن ( ریاضی پایه سوم )

چکیده درس پژوهی مساحت و واحد اندازه گیری آن :

پژوهش حاضر از نوع درس پژوهی ، با عنوان مساحت و واحد اندازه گیری آن، بصورت گروهی و با همکاری ومشارکت ۶نفر از همکاران دبستان دخترانه شاهد ….. صورت پذیرفت این پروژه در دو تدریس روی دو گروه ۲۴ نفره از کلاسهای سوم مینا و سوم مریم صورت پذیرفت . با توجه به این که مفهوم مساحت و اندازه گیری آن از پایه ی اول شروع می شود و تا دوره های بالاتر ادامه دارد. تدریس این موضوع مهم است و دانش آموزان باید خیلی خوب معنی و مفهوم مساحت واندازه گیری آن را متوجه شوند تا بتوانند مساله های مربوط به مساحت را انجام دهند.

برای این که دانش آموزان توانایی حل مساله های مختلف را داشته باشند باید تکنیک های متعددی به کار برند. گروه درس پژوه تصمیم گرفتند با توجه به مطالب فوق واهمیت مفهوم مساحت وکاربرد آن در زندگی وهمچنین زمینه ساز بودن دروس پایه در دوران دبیرستان ومقاطع بالاتر با استفاده از فنون تدریس جدید وهمفکری اعضا و بحث و تبادل نظر روش های مناسبی را در تدریس مساحت انتخاب نموده تا این مفهوم بیشترین یادگیری در فراگیران ایجاد نماید. پس از آن با مشورت اعضای گروه ، طرح درس اولیه با الگوی ۵E ( ساخت گرایی) نوشته شد و به اجرا در آمد که تدریس اول پس از اجرا مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت .

در اجرای این تدریس پی بردیم که دانش آموزان علاقه مند به کارهای گروهی بوده و این امر شوق و علاقه ایشان را در امر یادگیری بیشتر می کند . زیاد بودن مراحل کار و نامناسب بودن برخی وسایل ، جهت کار دانش آموزان از جمله نکاتی بود که در تدریس دوم آن را رفع کردیم .

در تدریس دوم از همان الگوی ۵E ( ساخت گرایی) استفاده کردیم و اشکالات مرحله قبل را رفع نمودیم . در این جلسه از فوم های رنگی جهت کار دانش آموزان استفاده نمودیم . با کم کردن مراحل کار زمان تدریس مدیریت شد و در نتیجه آن تمام فعالیتهای کتاب و کار در کلاس مربوط به آن انجام شد. آشنایی بیشتر با روشهای نوین تدریس و بهره گیری از الگوهای مناسب ، آموزش به صورت عملکردی ، پیدا کردن روش آموزشی مناسب تر جهت تدریس مفهوم مساحت ، از پیامدهای انجام این پروژه بود .

واژگان کلیدی :مساحت و واحد اندازه گیری ، الگوی تدریس ۵E ، درس پژوهی .

رایگان – خرید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *