پرشیا فایل | بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ساعات آزاد مدرسه | پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ساعات آزاد مدرسه

  • دسته:
  • قیمت: ۰ تومان
  • تاریخ ارسال : 16 بهمن 1397
  • بازدید : 140 بار
  • تعداد دانلود : 2
  • فرمت فایل : docx
  • حجم فایل : 3mb
  • تعداد برگه: 52

دانلود رایگان اقدام پژوهی پایه راهنمایی
با عنوان:
بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ساعات آزاد مدرسه

بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ساعات آزاد مدرسه

چکیده اقدام پژوهی بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ساعات آزاد مدرسه :

این پژوهش با عنوان بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ساعات آزاد مدرسه به منظور بهینه سازی ساعات آزاد و اوقات فراغت دانش آموزان مدرسه راهنمایی X در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ با جمعیت دانش آموزی ۹۰ نفر واقع در … منطقه آموزش و پرورش … انجام شده است.  ابزار پژوهش پرسشنامه ای با ۱۵گویه بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی استفاده شد. نتایج پژوهش به لحاظ آماری بیانگر آن است که دانش آموزان رغبت زیادی به کتاب خوانی، باغبانی و سفالگری در ساعات آزاد دارند.

“فراغت”به یک معنی یعنی اشتغال ! اما اشتغالی که خود انگیخته و لذتبخش باشد! از همینجا تمایز میان فراغت و بطالت آشکار می گردد.”فراغت”با بازی طبیعی و نه بازیهای ماشینی و قاعدهمند همسنخی دیرینهای دارد. در تعریف بازی گفتهاند: “بازی” فعالیتی است خود انگیخته که هدف آن در خود آن است.

“وجه مشترک” بازی و فراغت در این است که:

در هر دو یک فعالیت آزاد و بدون برنامه وجود دارد.

این فعالیت خود جوش و درونزاست.

در هیچیک از این دو فعالیت هدف خارجی وجود ندارد بلکه هدف با فرایند درآمیزی و همپوشی غیر قابل تفکیک دارد.

آزادی انتخاب رغبت و علاقه شخصی از ویژگیهای بارز این نوع فعالیت هاست.

بازخورد هر دو فعالیت با لذت و رضایتمندی درونی همراه است.

انعطاف تنوع و سیال بودن در هر دو فعالیت مشهود است.

بنابراین بازی و فراغت جدیترین کنش مستقل آدمی در فرایند زیستن خودانگیخته و خلاق است. با این توصیف اوقات فراغت غنی ترین و موثرترین اوقات حیات آدمی محسوب می شود. به همین سبب است که در یونان باستان اوقات فراغت را اشتغال دائمی به کار لذت بخش تلقی میکردند و بر این باور بودند که بزرگترین و باشکوهترین تمدن های بشری محصول اوقات فراغت آدمی است. اوقات فراغت بهترین و مناسبترین زمان برای پرداختن به بنیادی ترین نیازهای فراموششده آدمی است. در فراغت است که آدمی احساس خود بودن می کند. زیرا در فعالیتهای رسمی و آن جا که آدمی نقش های اجتماعی فردیت خود را نقاب می زند فرصت بازیابی خود را ندارد…

رایگان – خرید
مطالب پیشنهادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *