no-img
پرشیا فایل

اقدام پژوهی کاهش وابستگی دانش آموز پایه اول ابتدایی به مادرش - پرشیا فایل


پرشیا فایل
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی کاهش وابستگی دانش آموز پایه اول ابتدایی به مادرش
doc
اردیبهشت 22, 1397
354kb
۰ تومان
رایگان – خرید

اقدام پژوهی کاهش وابستگی دانش آموز پایه اول ابتدایی به مادرش


دانلود رایگان اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی
با عنوان:
چگونه توانستم وابستگی بیش از حد زهرا دانش اموز کلاس اول را به مادرش کاهش دهم ؟

اقدام پژوهی کاهش وابستگی دانش آموز پایه اول ابتدایی به مادرش

 

چکیده اقدام پژوهی کاهش وابستگی دانش آموز پایه اول ابتدایی به مادرش : با فرا رسیدن سال نو تحصیلی ، نگرانی های خانواده هایی که دانش آموزان کلاس اولی دارند  شروع می شود . یکی از این نگرانی ها ترس از مدرسه می باشد . البته در این دوره با وجود کلاس های زیادی که کودکان قبل  از شروع مدرسه می روند تقریبا مشکلی ندارند ، اما باز هم بسیاری از آنها در روز های آغازین با مشکل مواجه می شوند . بسیاری از کودکان هنگام جدا شدن از والدین ناراحت می شوند، به خصوص در خانواده هایی که مراقبت های غیرمنطقی از کودک صورت می گیرد. اما برخی از کودکان اضطراب بسیار شدیدی را موقع جدا شدن از مادرشان نشان می دهند.

در موارد بسیار شدید کودک حتی در اتاق مادر را تعقیب می کند، این مشکل موقعی در کودک در مدرسه می رود، آشکار می شود.حدود ۳ و نیم درصد کودکان به این ناراحتی مبتلا می شوند و در دخترها و طبقه مرفه بیشتر است. به این رفتارها اضطراب جدایی می گویند  .

اگر والدین کودک را در محیط مدرسه رها کنند اضطراب کودک بیشتر م یشود پس باید با ملایمت ،ملاطفت و نرمی با کودک ارتباط برقرارکرد و با حرف زدن با کودک به کاهش اضطرابش کمک کرد  .

اضطراب در برخی کودکان در آغاز سال تحصیلی طبیعی است به خصوص برای کودکانی که وارد دوره پی شدبستانی یا کلاس اول م یشوند.این دسته از کودکان چون از محیط خانه وارد محیط دیگری م یشوند .

با افراد جدید مواجهه م یشوند و محیط جدیدی را تجربه م یکنند و از سوی دیگر آزادی هایی را که در محیط خانه داشتند در مدرسه ندارند دچار اضطراب م یشوند.کودکان در ورود به مدرسه در زمان استراحت ،نوع تغذیه و زمان بازی خود دچار تغییر شده و طبیعی است که دچار اضطراب شوند  .

بخشی از مقدمه اقدام پژوهی کاهش وابستگی دانش آموز پایه اول ابتدایی به مادرش :

مهمترین مسئله در ورود کودکان به مدرسه جدا شدن از والدین به خصوص مادر است و چون کودک چند سال به طور طبیعی در کنار مادر بوده است جدا شدن از مادر برایش سخت است.البته اکثریت کودکان در مدت کوتاهی با محیط جدید هماهنگ شده و م یتوانند خود را سازگار کنند  .

البته بعضی از کودکان جدای از اضطراب آغاز سال تحصیلی زمینه اضطراب را دارند ، این دسته از کودکان به زمان بیشتری برای آمادگی نیازمندند و بی توجهی به ین مسئله برای خانواده ها و اولیای مدرسه مشک لآفرین خواهد شد.برای کم شدن اضطراب این دسته از کودکان باید از قبل با کودک صحبت کرد و محیط جدید را به طور عملی به او توضیح داد؛

بدین ترتیب که با هماهنگی اولیای مدرسه قبل از شروع رسمی مدرسه، کودک وارد محیط مدرسه شود کلاس، حیاط، سرویس بهداشتی، سالن غذاخوری و … را ببیند و با معلم و همکلاسی هایش آشنا شود.اگر این آشنایی در محیط غیردرسی و قبل از آغاز سال تحصیلی انجام گیرد در کاهش اضطراب کودک در زمان مدرسه مؤثر خواهد بود.از طرفی نباید اجازه داد که کودک در خانه بماند و به مدرسه نرود بلکه باید والدین حتی اگر لازم بود دقایقی در کنار کودک در مدرسه باقی بمانند و به تدریج محیط را ترک کنند تا کودک آمادگی لازم را پیدا کند  . اقدام پژوهی کاهش وابستگی دانش آموز.



موضوعات :

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

من ربات نیستم *