پرشیا فایل | اقدام پژوهی علاقمند سازی به درس ادبیات فارسی در دانش آموزان ( ویژه دبیران ) - پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

اقدام پژوهی علاقمند سازی به درس ادبیات فارسی در دانش آموزان ( ویژه دبیران )

  • دسته:
  • قیمت: ۰ تومان
  • تاریخ ارسال : 22 خرداد 1397
  • بازدید : 109 بازدید
  • تعداد دانلود : 5
  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل : 446kb

دانلود رایگان نمونه اقدام پژوهی پایه دبیرستان
با عنوان:
روش های علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ادبیات فارسی

اقدام پژوهی علاقمند سازی به درس ادبیات فارسی در دانش آموزان ( ویژه دبیران )

چکیده اقدام پژوهی علاقمند سازی به درس ادبیات فارسی در دانش آموزان :

درس ادبیات فارسی یکی از مهم ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تحصیل آن ها می باشد . این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن هاست ، از محبوبیت کمی برخوردار است.من در این کار پژوهشی روش هایی را برای علاقه مند سازی دانش آموزان به این درس شیرین و پر محتوا بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دیم.

از آنجا که می دانید در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت، عرضه می اطلاعات کافی نیست. بلکه روش تدریس دوسویه از اهمیت ویژه برخوردار است. نقش اصلی بر عهده می دانش آموزان گذاشته می شود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل می دهند و شیوه های تفکر کردن را تمرین می کنند. که این عمل به صورت های مختلفی که در این پژوهش شرح داده شده است میسر می گردد.
در نتیجه ی این عمل اقدام پژوهی ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیات فارسی را شناسایی و به بهبود آن ها می پردازم.

مقدمه اقدام پژوهی علاقمند سازی به درس ادبیات فارسی در دانش آموزان :

زبان توسعه یافته ترین ابزار فکری است که برای برقراری ارتباط بین انسان ها و جوامع انسانی به کار گرفته می شود. گرچه با ابزارهای دیگری مانند علائم ، هنرهای بصری همچون نقاشی و مجسمه سازی نیز می توان ارتباط برقرار نمود، اما انتقال مفاهیم پیچیده ذهنی به ساده ترین و کامل ترین شکل ممکن فقط از طریق زبان نوشتاری و گفتاری ممکن استبا توجه به مطالب یاد شده ، آشکار می گردد که نقش و جایگاه درس ادبیات فارسی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمیت است.

اما سؤال مهمی که مطرح می باشد آن است که ، چرا بعضی از دانش آموزان به درس ادبیات فارسی علاقه مند نمی باشند ؟ چرا در بررسی نتایج ارزش یابی درس ادبیات فارسی اغلب فراگیران از بخش واژگان و درک مفاهیم ، نمره ی خوبی کسب نمی کنند؟ چرا بعضی از دانش آموزان در پاسخ گویی به طور شفاهی دچار اضطراب می شوند ؟ چرا بعضی از دبیران در تدریس این درس موفقیت چندانی ندارند ؟ به راستی دلیل این ناکامی ها چیست و عوامل آن کدامند؟…


روش تبدیل فایل های pdf فارسی به word

رایگان – خرید
مطالب پیشنهادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

من ربات نیستم *