پرشیا فایل | اقدام پژوهی تقویت مهارت روخوانی را در دانش آموز پایه دوم ابتدایی | پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

اقدام پژوهی تقویت مهارت روخوانی را در دانش آموز پایه دوم ابتدایی

  • دسته:
  • قیمت: ۰ تومان
  • تاریخ ارسال : 19 اردیبهشت 1397
  • بازدید : 444 بار
  • تعداد دانلود : 20
  • فرمت فایل : doc
  • حجم فایل : 850kb

دانلود رایگان نمونه اقدام پژوهی مناسب برای معلمین پایه ابتدایی
با عنوان:

چگونه توانستم مهارت روخوانی را در دانش آموز پایه دوم ابتدایی تقویت نمایم؟

اقدام پژوهی تقویت مهارت روخوانی را در دانش آموز پایه دوم ابتدایی

چکیده اقدام پژوهی تقویت مهارت روخوانی به شرح ذیل میباشد:

بهبود و پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان از وظایف اصلی نظام های آموزشی کشور است. ارتقای این مهارت، باید یکی از نتایج و پیامدهای قطعی نظام های آموزش باشد؛ طوری که دیگر نیازمند برنامه های تکمیلی بهبود سواد خواندن دانش آموزان نباشیم.  باید بدانید که رابطه مستقیمی بین «نگرش مثبت»  دانش آموزان نسبت به خواندن و «توانایی خواندن» آنان وجود دارد.

خواندن یکی از پیشرفته ترین وپیچیده ترین تواناییهای ذهنی انسان است.خواندن یعنی ارتباط کلی فرد بایک سری اطلاعات سمبلیک )نمادین)که به جنبه بصری یادگیری اطلاق می شود(یعنی تبدیل نوشتاری به گفتاری).

اینجانب…………… .. در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ در پایه دوم ابتدایی با دانش آموزی برخورد کردم که مشکل خواندن داشت . او بسیار کند می خواند ، بیشتر کلمات را اشتباه می خواند ، در هنگام خواندن استرس داشت و اعتماد به نفس پائینی داشت.

با دیدن مشکلات او در صدد رفع آن بر آمدم . بعد از جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن با راه حل هایی تقویت حافظه دیداری و شنیداری و کنترل تنفس  مشکل او را در خواندن تا حدود زیادی برطرف ساختم.

نکات کلیدی: روانخوانی ، روخوانی ، پایه دوم ، ابتدایی ، اقدام پژوهی ، خواندن ، اقدام پژوهی تقویت مهارت روخوانی .

مقدمه اقدام پژوهی تقویت مهارت روخوانی را در دانش آموز پایه دوم ابتدایی :

خواندن از جمله وسایل مهم فهمیدن در دنیای کنونی است. فرد می تواند نتیجه ی تحقیقات و مطالعات دیگران را که مدتها به درازا کشیده است ، را ازطریق خواندن در مدت زمان کوتاهی فرا گیرد .
خوب خواندن از عوامل مهم پیشرفت و سرگرمی ولذّت بردن ورفع خستگی است. امروز باید به کودکان خود خواندن را بیاموزیم تا فردادبتوانند بخوانند ویاد بگیرند. نکته ی مهم در امر خواندن توجه وتأکید بر امر فهمیدن می باشد نه صرفاً که به صورت عادت در آمده است .
یکی از علل ضعف دانش آموزان در درورس مخصوصاً ضعف در حل کردن مسئله های ریاضی و نفهمیدن آنها مربو ط به ناتوانی آنها در روخوانی و عدم درک آنچه مطالب می باشد .
اغلب مشاهده می شود دانـش آموزی مطلبی را می خواند یا اولیـای او عقیده دارند مرتّبّ درس می خواند اما نمی فهمد یا دانش آموز دیگری با وجود این که تلاش می کند اما در املانویسی مشکل دارد تمام این اشکالات بر می گردد به ضعف دانش آموز در روخوانی و آگاه نبودن او به روش مطالعه.
یک معلم آگاه وعلاقه مند به شغل معلمی باید ابتداروشهای مطالعه وروان خوانی را به دانش آموزان خود بیاموزد وسپس در پی برطرف کردن اشکالات در دروس دیگر باشد و این مقدور نمی باشد مگر این که خود معلم از روشهای مختلف مطالعه و روان خوانی ااطلاع کافی داشته باشد.

رایگان – خرید
مطالب پیشنهادی