پرشیا فایل | اقدام پژوهی تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان در کلاس چند پایه | پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

اقدام پژوهی تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان در کلاس چند پایه

  • دسته:
  • قیمت: ۰ تومان
  • تاریخ ارسال : 23 خرداد 1397
  • بازدید : 205 بار
  • تعداد دانلود : 1
  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل : 522kb

دانلود رایگان نمونه اقدام پژوهه
با عنوان:
چگونه توانستم جمله سازی و انشای دانش آموزان را در کلاس چند پایه تقویت کنم

اقدام پژوهی تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان در کلاس چند پایه

چکیده اقدام پژوهی تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان در کلاس چند پایه :

درس انشا و نگارش فارسی ، یکی از دروس پایه و اصلی برای تفکر و خلاقیت در دانش آموزان است. اما متاسفانه تدریس انشا و نگارش فارسی، با شیوه های خلاق که دانش آموزان را در نوشتن ماهر و توانا کند در مدارس کشور ما رایج نیست. و کم اهمیت تلقی می شود. و عدم آموزش صحیح آن. یکی از علل اصلی ناتوانی دانش آموزان در نوشتن محسوب می گردد.

از آنجایی که مدت ۳ سال بود که در مدارس عشایری و چند پایه تدریس می نمودم و به علت دو زبانه بودن ، مدت کوتاه آموزشی، فقر فرهنگی و اقتصادی، بی سوادی والدین و… دانش آموزان در دروس تحصیلی بخصوص مهارت نوشتن دچار مشکل بودند و این مسله رادر آموزشگاه انقلاب با ۶ دانش آموزی که داشتم بیشتر احساس کردم و بر آن شدم تا راهی برای حل این مشکل پیدا کنم .

به همین منظوراز تجارب همکاران، کتب واقدام پژوهش های انجام شده در این راستا استفاده کردم و روش های چون شاداب سازی کلاس و ایجاد کتابخانه کلاسی – آموزش دستور زبان -انواع بازی (بازی مخالفها، پخش اخبار، چی مال چیه , کی مال کیه) – قصه های تصویری – خواندن قصه و خلاصه نویسی آن – نمایش فیلم و داستان و استفاده از کاریکارتور را انتخاب کردم و آن را در کلاس خود به اجرا در آوردم که ارزشیابی و بازدیدهای بعمل آمده حاکی از پیشرفت کار بود.
در آخر با مقایسه نمرات و گزارش بازدید و اظهارنظر همکاران و تایید روش های انجام شده به این نتیجه رسیدم که به هدف خود که همانا تقویت جمله سازی و انشا بود نائل آمدم .

بخشی از مقدمه اقدام پژوهی تقویت جمله سازی و انشای دانش آموزان در کلاس چند پایه :

در حیطه زبان آموزی، چهار رکن اصلی گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن امروزه در دنیا به عنوان یک قانون مسلم پذیرفته شده، و در آموزش تمامی زبان های دنیا و برنامه های آموزشی مد نظر قرار می گیرد. در این چهار قدم به ترتیب نوشتن جایگاه چهارم را به خوداختصاص داده، چرا که سه امر گوش دادن و صحبت کردن و خواندن، مقدمه و پیش سازماندهنده نوشتن محسوب می شوند و نوشتن بالاترین سطح را به خود اختصاص داده است.

بنابراین تا دانش آموز در سایر مهارت های زبان آموزی به خوبی پیشرفت نکند نمی تواند از مهارت نوشتنبه طور مطلوب استفاده نماید (کمالی. ۱۳۷۹ ، ص ۵۷)۔هدف از درس انشا آشنایی با شیوه های تحقیق، انبساط ذهن، تبادل اندیشه ها آموزش سخنوریو خطا به نویسی ، پرورش ذوق و تقویت تخیل، برداشت از محیط اطراف، محل عرضه اندیشه ها و تجارب، راه برقراری ارتباط و تمرین و اظهار در جمع است و به عنوان یک نوع خلاقیت است که باید آن را در دانش آموزان رشد داد (کاظم پور، ۱۳۸۴، ص ۱). به دلیل شرایط سخت محیطی. کمبود جمعیت دانش آموزی و نیروی انسانی، مهاجرت و وجود …


روش تبدیل فایل های pdf فارسی به word

رایگان – خرید
مطالب پیشنهادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *