پرشیا فایل | عوامل موثر برافزایش اعتبار برند از دیدگاه مصرف کنندگان تلفن همراه و لپ تاپ - پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

عوامل موثر برافزایش اعتبار برند از دیدگاه مصرف کنندگان تلفن همراه و لپ تاپ

  • تعداد دانلود : 0
  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل : 5mb

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت داخلی
با عنوان:
عوامل موثر برافزایش اعتبار برند از دیدگاه مصرف کنندگان تلفن همراه و لپ تاپ

عوامل موثر برافزایش اعتبار برند از دیدگاه مصرف کنندگان تلفن همراه و لپ تاپ

چکیده پژوهش به شرح ذیل میباشد:

برند یک ابزار مهم رابطه ای در مجموعه مدیریت ارتباط مشتری شرکت است. زیرا اعتبار برند به عنوان باور پذیری اطلاعات محصول موجود در یک برند تعریف می شود که مستلزم آن است که مصرف کنندگان ادراک نمایند که برند از توانایی (به عبارت دیگر، تخصص) و تمایل (یعنی، قابلیت اعتماد) برای تحویل مداوم آن چیزی که وعده داده شده برخوردار است. اعتبار یک برند، ریسک ادراک شده را کاهش می دهد، زیرا اعتماد مصرف کنندگان را در مورد ادعاهای محصول یک شرکت افزایش می دهد. با توجه به اهمیت موضوع، پژوهش حاضر تلاش دارد تا به شناسایی عوامل موثر در افزایش اعتبار کلی برند در بین مصرف کنندگان تلفن های همراه و لپ تاپ برندهای اپل، سونی، سامسونگ بپردازد. در این راستا ۳۸۴ نفر از مصرف کنندگان وسایل الکترونیکی مذکور به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. جهت نظرسنجی از افراد نمونه از ابزار پرسشنامه محقق ساخته بهره گرفته شد. بدین ترتیب که پس از طراحی و تائید روایی صوری و محتوایی آن از سوی اساتید و صاحبنظران، بطور آزمایشی در نمونه ای بالغ بر ۳۵ مصرف کننده توزیع و پایایی با استفاده از روش محاسبه آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. پس از جمع آوری کل پرسشنامه‎های مذکور، داده های جمع آوری شده از طریق دو نرم افزار SPSS19 و Lisrel 8 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند نتایج حاصل حاکی از تاثیر قابل توجه تصویرکشور مبداء برند بر ابعاد اعتبار برند بود. همچنین نقش میانجی گری متغیرهایی همچون کیفیت ادراک شده، وفاداری، تصویر برند و آشنایی با برند در رابطه بین تصویر کشورمبداء و اعتبار کلی برند نیز مورد تائید قرار گرفت.

واژگان کلیدی: برند، اعتبار برند، وفادرای برند، برند های تلفن همراه و لپ تاپ  ، افزایش اعتبار برند .

مقدمه:

در دنیا امروز بسیاری از شرکت ها بدنبال جلب توجه و نظر مشتریان خود هستند. یکی از راههای رسیدن به این هدف ایجاد تمایز است. بطور کلی شرکت ها می توانند محصولاتشان را با تمرکز بر ویژگیهای فیزیکی(مانند مزه، طرح و تناسب) و غیر فیزیکی(مانند قیمت، نام تجاری وکشور مبدا) محصولاتشان را از رقبا متمایز سازند.

یکی از مطلوبیت های مشتری در انتخاب یک محصول، برند معتبر است. در بسیاری از بازار ها، برند هویت ویژه ای برای یک محصول می آفریند و آن را به گروه خاصی از جامعه پیوند می دهد. مشتری با خرید یک محصول برند باور دارد که در مقابل پول خود چیز با ارزشی در یافت کرده است.

از دیگر سو تصویر ذهنی کشور مبدا برند یک نشانه بیرونی مهم مرتبط با محصولات دارای نام تجاریست. مطالعات انجام گرفته این نکته را به اثبات رسانده که مصرف کنندگان در هنگام ارزیابی محصول به برچسب” ساخت” تکیه میکنند . از این رو اگاهی و درک چگونگی ادراک تصویر ذهنی کشور مبدأ در بازار های هدف و اینکه چگونه مصرف کنندگان با آن ارتباط برقرار می‎کنند، از اهمیت خاصی در بازارهای رقابتی جهانی برخوردار است.

در این فصل به بیان مسئله، ضرورت تحقیق، اهداف، چارچوب نظری، سوالات و فرضیات، تعاریف متغیرها و قلمرو تحقیق پرداخته خواهد شد.

بخشی از بیان مسئله:

امروزه میزان و سرعت تحول و نوآوری در زمینه های مختلف زیاد بوده و تعداد پیامهای تبلیغاتی پخش شده از رسانه های مختلف جهت جلب توجه مصرف کنندگان آنقدرسردرگم کننده است که آنها به ابزاری نیاز دارند تا در تشخیص نمونه های مورد علاقه به آنها یاری رسانده و بتوانند راههای میانبر را به سوی مقاصد خود بیابند. برند به مثابه یک راه میانبر است. به عبارت دیگر برند مانند تابلوی راهنمایی است که در بازاری شلوغ و پر رفت و آمد، ویژگیهای ممتاز و ارزشمند محصولات را رتبه بندی نموده و برای مشتریان به نمایش می گذارد. به این ترتیب مشتریان می توانند با اعتماد و اطمینان کافی، محصولات مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

یک برند از دید مصرف کنندگان یا از دید صاحبان آن تعریف می شود. بعلاوه برند گاهی اوقات در رابطه با اهدافش و گاه بوسیله ویژگی هایش تعریف می شود. مطابق تعریف انجمن بازاریابی امریکا یک مارک تجاری عبارت است از یک اسم، اصطلاح، علامت، نشان یا طرح یا ترکیبی از همه اینها که با هدف شناسایی و تمیز دادن کالاها یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان بکار می رود و موجب متمایز شدن این کالاها و خدمات از کالاها و خدماتی می شود که توسط رقبا عرضه می گردند. بعبارت دیگر یک برند قسمتی از مارک تجاری است که ادا کردنی است. بدین معنا که می توان آن را تلفظ کرد ...

فهرست مطالب گرداوری شده:

چکیده۱

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱) مقدمه. ۲

۱-۲) بیان مساله. ۴

۱-۳) اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۶

۱-۴) سوالات پژوهش….. ۷

۱-۴-۱) سوالات اصلی پژوهش….. ۷

۱-۴-۲) سوالات فرعی پژوهش….. ۷

۱-۵) اهداف تحقیق.. ۷

۱-۵-۱) هدف اصلی… ۷

۱-۵-۲) اهداف فرعی… ۷

۱-۶) چارچوب نظری… ۸

۱-۷) فرضیات تحقیق.. ۱۰

۱-۸)تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای تحقیق:۱۰

۱-۸-۱) تصویر ذهنی کشور مبدأ برند.. ۱۰

۱-۸-۲) در دسترس بودن برند.. ۱۱

۱-۸-۳) کیفیت دریافت شده۱۱

۱-۸-۴) آگاهی از نام برند/تداعی معانی… ۱۱

۱-۸-۵) وفاداری به برند.. ۱۲

۱-۸-۶) تصویر برند.. ۱۲

۱-۸-۷) آشنایی با برند.. ۱۲

۱-۷-۹) اعتبار کلی برند.. ۱۳

۱-۸) قلمرو تحقیق.. ۱۳

۱-۸-۱) قلمرو موضوعی… ۱۳

۱-۸-۲) قلمرو مکانی… ۱۳

۱-۸-۳) قلمرو زمانی… ۱۳

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

۲-۱) مقدمه. ۱۵

۲-۲) برند.. ۱۵

۲-۳) ارزش برند.. ۱۷

۲-۴) ویژگیهای برند.. ۱۸

۲-۵) رویکردهای مالی سنجش ارزش برند.. ۲۰

۲-۶) ارزش ویژه برند.. ۲۱

۲-۷) اعتماد برند.. ۲۳

۲-۸) اعتبار برند.. ۲۴

۲-۹) ارتباطات خاص برند.. ۲۵

۲-۱۰) ادراک وبرداشت برندعمومی… ۲۵

۲-۱۱) تعهدات ودرگیری برند.. ۲۶

۲-۱۲) تصویرذهنی ازبرند.. ۲۷

۲-۱۳) تصویر ذهنی از کشور مبداء برند.. ۲۷

۲-۱۴) وفاداری به برند.. ۳۰

۲-۱۵) رفتارمصرف کننده۳۱

۲-۱۵-۱) تصمیم خرید.. ۳۲

۲-۱۶) تاثیر کیفیت ادراک شده بررضایتمندی ازبرند.. ۳۳

۲-۱۷) تاثیر ارزش ادراک شده بررضایتمندی ازبرند.. ۳۳

۲-۱۸) رضایتمندی ازبرندوتمایل به وفاداری… ۳۴

۲-۱۹) تاثیراعتباربرندبروفاداری مشتریان.. ۳۴

۲-۲۰) نقش برند در حوزه خدمات…. ۳۶

۲-۲۱) پیشینه تحقیق.. ۳۸

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

۳-۱) مقدمه. ۴۱

۳-۲) روش تحقیق.. ۴۱

۳-۳) جامعه و نمونه آماری… ۴۲

۳-۴) روش ها و ابزار جمع آوری داده ها۴۲

۳-۴-۱) روش جمع آوری داده ها۴۲

۳-۵) روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها۴۳

۳-۵-۱) روایی ابزار گردآوری داده ها۴۳

۳-۵-۲) پایایی ابزار گردآوری داده ها۴۴

۳-۶) روش تجزیه و تحلیل داده ها۴۵

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱) مقدمه. ۴۹

۴-۲) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی… ۵۰

۴-۳) توصیف متغیر مستقل تحقیق.. ۵۴

۴-۳-۱) توصیف متغیر تصویر کشور مبداء برند.. ۵۴

۴-۴) توصیف متغیرهای میانجی پژوهش….. ۵۵

۴-۴-۱) توصیف متغیر در دسترس بودن.. ۵۵

۴-۴-۲) توصیف متغیر کیفیت ادراک شده۵۶

۴-۴-۳) توصیف متغیر آگاهی برند.. ۵۷

۴-۴-۴) توصیف متغیر وفاداری برند.. ۵۸

۴-۴-۵) توصیف متغیر تصویر برند.. ۵۹

۴-۴-۶) توصیف متغیر آشنایی با برند.. ۶۰

۴-۵) توصیف متغیرهای وابسته پژوهش….. ۶۱

۴-۵-۱) توصیف متغیر اعتبار کلی برند.. ۶۱

۴-۶) تحلیل عاملی تائیدی برای مدل های اندازه گیری هر کدام از متغیرهای مکنون تحقیق.. ۶۲

۴-۷) آزمون مدل و فرضیه های پژوهش….. ۶۵

۴-۷-۱) مدل پژوهش تحقیق در حالت برآورد. ۶۵

۴-۷-۲) مدل پژوهش در حالت استاندارد. ۶۶

۴-۷-۳) مدل پژوهش در حالت معنی داری… ۶۷

۴-۷-۴) مدل ساختاری پژوهش در حالت استاندارد و معنی داری… ۶۸

۴-۷-۵) شاخصهای برازش مدل.. ۶۹

۴-۷-۶) آزمون فرضیه های پژوهش….. ۷۰

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱) مقدمه. ۷۶

۵-۲) نتیجه گیری بر اساس فرضیه های پژوهش….. ۷۶

۵-۳) پیشنهادات پژوهش….. ۷۷

۵-۵) محدودیتهای پژوهش….. ۷۹

منابع و مأخذ.. ۸۱

به همراه جداول و نمودار و اشکال در ۱۱۳ صفحه به صورت pdf

۷,۰۰۰ تومان – خرید
مطالب پیشنهادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

من ربات نیستم *