پرشیا فایل | اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی | پرشیا فایل

پرشیا فایل

دانلودپایان نامه،پرسشنامه،پاورپوینت،اقدام پژوهی،پروپوزال

اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی

  • تعداد دانلود : 1
  • فرمت فایل : doc
  • حجم فایل : 1mb

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی

با عنوان:
مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی

اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی

مقدمه پژوهش اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی :

امروزه ورزش بخشی از زندگی مردم است. رقابت شدید برای بالارفتن از سکوهای افتخار و کسب مدال­های رنگارنگ مسابقات جهانی و المپیک و بهره گیری از اثرات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این افتخارات موجب شده است که دولت­ها و جوامع به طور گسترده­ای برای تربیت­ و آماده­سازی قهرمانان سرمایه گذاری کنند. همراه با افزایش توجّه به ورزش قهرمانی، علوم ورزشی نیز به کمک ورزشکاران آمده تا راه­های بهبود اجرا و ربودن گوی سبقت از دیگران را برای آن­ها هموارتر کند.

یکی از زمینه های علوم ورزشی که در سال­های اخیر موجب ارتقای کیفیّت اجرای ورزشکاران و ثبت رکوردهای بهتر و برتری آن­ها در رقابت­های ورزشی شده است، علم روان­شناسی است. روان­شناسی ورزش از یافته های روان­شناسی برای مطالعۀ رفتار حرکتی استفاده می­کند و به یادگیری و اجرای حرکتی و اجرا توجّه دارد و عوامل روان­شناختی مؤثر بر یادگیری و اجرای مهارت­های حرکتی را بررسی می­کند (عبدلی، ۱۳۸۴).

به عبارت دیگر روان­شناسی ­ورزش یعنی به ­کار بردن نظریه های روان­شناسی در زمینه های مختلف ورزش مانند مربی­گری و آموزش، تا از تکنیک­های ارزیابی روان­شناسی و راهبردهای مداخله­ای برای کمک به افراد جهت نیل به اجرای برتر استفاده کند و به دلیل این­که با تجزیه و تحلیل رفتار انسان در رشته های مختلف ورزشی در ارتباط است، بر جنبه های ذهنی اجرا متمرکز می­شود. برنامۀ تمرین مهارت­های روانی متوجّه همین هدف است. یادگیری کنترل انرژی روانی، تنظیم فشارهای روانی، مهارت­های توجّه و تدوین اهداف واقعی و در عین ­حال رقابتی، نه تنها در ورزش، بلکه در هر کوششی که برای رسیدن به موفقیّت صورت می­گیرد، از مهارت­های مفید به شمار می­روند (عبدلی، ۱۳۸۴).

امروزه در سطح بالای رقابتی، به دلیل برابر بودن سطح مهارت ورزشکاران، در نتیجه ورزشکاران به چیزی فراتر از تمرینات فشرده و تلاش­های مستمر نیاز دارند که یکی­از آن­ها آمادگی روانی می­باشد. مربیان در تمام سطوح از مهارت­های روان­شناختی، مانند کنترل هیجان، تصویرسازی ذهنی هدف­چینی، بازداری تفّکر، توجّه و تمرکز و افزایش اعتماد به نفس کمک می­گیرند تا ورزشکاران را در اجرای بهتر یاری دهند. …

فهرست مطالب پژوهش اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی :

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه…………..۲

بیان مسئله…………..۴

ضرورت و اهمیت تحقیق…………..۶

اهداف تحقیق…………..۸

فرضیات تحقیق…………..۸

محدودیت­های تحقیق…………..۹

واژه­ ها و اصطلاحات…………..۹

فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات تحقیق

مقدمه…………..۱۲

تعریف توجّه…………..۱۲

تاریخچۀ توجّه…………..۱۳

نظریه های توجّه…………..۱۴

کانون توجّه…………..۱۹

شیوه ­های توجّه…………..۱۹

ویژگی های توجه…………۲۰
هوشیاری و توجّه…………..۲۱

توجّه­ انتخابی…………..۲۲

توجّه و سطح مهارت…………..۲۲

رابطه توجّه و سطح مهارت…………..۲۲

رابطۀ توجه و اجرا…………..۲۳

دستورالعمل­ های آموزشی و توجّه…………..۲۴

تصویرسازی ذهنی چیست…………..۲۵

چگونگی انجام تصویرسازی ذهنی…………..۲۶

انواع تصویرسازی ذهنی…………..۲۶

موارد استفاده از تصویرسازی ذهنی و آثار آن…………..۲۹

نظریه ­های تصویرسازی ذهنی…………..۳۱

شیوه ­های توسعۀ برنامه تمرین تصویرسازی ذهنی…………..۳۸

کاربردهای تصویرسازی ذهنی…………..۳۹

افزایش مهارت­های روان­شناختی…………..۳۹

تحقیقات مربوط به توجّه…………..۴۱

تحقیقات مربوط به تصویرسازی ذهنی…………..۵۳

تحقیقات مربوط به تصویرسازی کانون توجّه…………..۶۲

نتیجه گیری…………..۶۴

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه…………..۶۷

روش تحقیق…………..۶۷

جامعه و نمونۀ آماری…………..۶۷

متغیّرهای تحقیق…………..۶۷

ابزار اندازه­ گیری و روش جمع آوری اطلاعات…………..۶۸

روش اجرای تحقیق…………..۷۲

روش آماری و شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات…………..۷۵

تجزیه و تحلیل اطلاعات و یافته های تحقیق فصل چهارم:

مقدمه…………..۷۷

توصیف داده­ها…………..۷۸

آزمون فرضیۀهای آماری…………..۸۰

فرضیۀ اول…………..۸۰

فرضیۀ دوم…………..۸۱

فرضیۀ سوم…………..۸۲

فرضیۀ چهارم…………..۸۳

فرضیۀ پنجم…………..۸۴

فرضیۀ ششم…………..۸۵

فصل پنچم: بحث ونتیجه­گیری

مقدمه…………..۸۷

نتایج تحقیق…………..۸۷

بحث ونتیجه گیری داده­های تحقیق…………..۸۸

پیشنهادات پژوهشی…………..۹۱

پیشنهادات آموزشی…………..۹۱.

منابع و ماخذ

به همراه جداول و نمودار

سال انتشار۸۷

۷,۰۰۰ تومان – خرید
مطالب پیشنهادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *